• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 3 خرداد 1400
کد مطلب : 131432
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YEmjW
+
-

کیوسک/ روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]/ 8 هزار آواره در غزه


ایندیپندنت در گزارشی از نوار غزه به سراغ مردمی رفته که آواره شده‌اند. به نوشته این روزنامه، اکنون 8 هزار نفر به طور کامل آواره شده‌اند؛ یعنی خانه‌شان در حملات هوایی اسرائیل به کلی منهدم شده است. این اتفاق برای ساکنان غزه در سال‌های 2008، 2012 و 2014 نیز افتاده است.

روزنامه ساندی تلگراف [انگلیس]
فایزر و آسترازنکا اثرگذاردر برابر گونه هندی کرونا


ساندی تلگراف نوشته که نتیجه یک مطالعه در انگلیس نشان می‌دهد که تزریق هر دو دوز واکسن‌های فایزر و آسترازنکا در برابر نوع جهش یافته ویروس کرونا در هند اثرگذار است. این مطالعه نشان می‌دهد که این واکسن‌ها در مقابل گونه‌ای از ویروس که در جنوب ایتالیا نیز یافت شده اثرگذاری لازم را دارند. میزان مرگ‌ومیر روزانه در انگلیس پس از واکسیناسیون گسترده به زیر 10 نفر رسیده است. این کشور تاکنون بیش از 50 میلیون نفر را واکسینه کرده است.

روزنامه جروزالم پست [اسرائیل]
ادامه آتش بس؛ آغاز تلاش‌های دیپلماتیک


جروزالم پست نوشته که همزمان با ادامه آتش‌بس در غزه، تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران اخیر در منطقه آغاز شده است. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، برای همین منظور به خاورمیانه سفر خواهد کرد. در عین حال هم حماس و هم ارتش اسرائیل طرف مقابل را تهدید کرده‌اند که در صورت تخطی از شروط آتش‌بس، مواضع یکدیگر را هدف قرار خواهند داد.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
پیشنهاد مصر برای مذاکرات غیر مستقیم اسرائیل و فلسطین


روزنامه العربی الجدید در گزارش نخست خود به نقش عمده مصر در آتش بس غزه و تماس‌های دیپلماتیک در این رابطه پرداخته است. به نوشته این روزنامه، عملکرد مصر در بحران اخیر از سوی جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا مورد تقدیر قرار گرفته است. وزارت خارجه مصر همچنین پیشنهادی را برای مذاکره غیر مستقیم حماس با رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید